pInformation Today

Twitter ADEPG

Blog ADEG
Les competències professionals

competenciasEl mot “competències” està present en tots els àmbits: a primària, a secundària, a la universitat, al món laboral, ... Parlem de competències transversals, competències clau, competències bàsiques, competències... competències... I sembla que tots ens entenguem. Però crec que no. No puc opinar gaire del seu significat en el món de l’ensenyament però en el món laboral quan parlem de “competències professionals” ens referim al conjunt de conductes que capaciten o permeten a una persona treballar de manera eficaç en determinades àrees. És a dir, es tracta d’un repertori de conductes que algunes persones desenvolupen de manera més eficaç que d’altres i que bàsicament descriuen com s’ha d’actuar per assolir els resultats desitjats en una àrea concreta, doncs l’objectiu és adaptar les conductes a les característiques i/o expectatives del lloc de treball. Però tot i haver vist moltes definicions de competències, sovint aquestes no estan descrites en termes de conductes observables. Una característica significativa de les competències és, precisament, que es centren en la descripció de conductes observables; és a dir, què s’ha de fer i no com s’ha de ser. Això permet que les competències es puguin ensenyar i es puguin aprendre. Aquest és un dels valors més significatius de les competències. Cada empresa o organització té característiques, peculiaritats, situacions i realitats que la fan única i diferent a qualsevol altre. Per tant, resulta convenient que cada empresa / organització identifiqui i descrigui, segons les seves pròpies característiques, aquelles competències que li són més útils i significatives. Treballar amb competències té un seguit d’avantatges per a l’organització:

  • Orientar la plantilla cap als valors de l’empresa
  • Utilitzar conceptes comuns en tota l’empresa
  • Unificar criteris d’avaluació o valoració sobre la plantilla
  • Homogeneïtzar la qualitat del servei
  • Disposar d’un eix vertebral per a la gestió de persones
  • Demostrar objectivitat i transparència
Però també ofereix avantatges per a la plantilla:
  • Tenir clarament definit allò que s’espera en el lloc de treball
  • Facilitar el propi desenvolupament professional
  • Identificar els propis punts forts i febles en relació al lloc de treball
  • Saber què s’ha de fer per millorar un punt dèbil
  • Conèixer el nivell d’assoliment en el lloc de treball
  • Evitar valoracions subjectives per part del comandament
Carmen Pérez i Pons
@CarmePereziPons

ADEPG



Associació d'Empresaris del Penedès i el Garraf

T. +34 902 106 700
info@adepg.cat


Affiliated entity in...

Foment del Treball Nacional Fepime Business Eumed Ferrmed Federació d'Organitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes Federació Internacional d'Associacions Empresarials

Entity member of ...

Fòrum Econòmic i Social del Garraf Cesap

Follow us...

 
Actos
 
Onboard Training
 

DESCRIPTION
   
* Framework:

4-day mini-cruise in the Mediterranean for ADEG businessmen/businesswomen to get to know each other.

* Dates: Annually
* Content:

Variety of seminars on a similar theme.

* Place: Different place for every session
* Lecturers:

Professionals and experts on the relevant themes.

* Participants: Managers and businessmen/businesswomen from companies associated with ADEG and their companions.
* Registration: Booking to be made at an ADEG office
* History: An innovative idea from the Association, the Onboard Training first began in 2005 and due to its success will now become an annual training event
* Communication: by «ADEG fax» and the magazine «Perspectiva» and with the collaboration of the media in this region.
Onboard Training 2008
(in Spanish)
> Training a Bordo 2008
Onboard Training 2007
(in Spanish)
> Training a Bordo 2007
Onboard Training 2006
(in Spanish)
> Training a Bordo 2006
Onboard Training 2005
(in Spanish)
> Training a Bordo 2005

Training a Bord 2008


We support...


Segells ISO SGS

sponsored by:

Banc Sabadell La Caixa